Sunday, January 11, 2009

Nasi Lemak Royale, Alor Setar, Kedah

minggu ni, kitorang balik kedah...xperasan keta dh sampai masa nk kena servis....so gi la carik kia service centre kt sini...nasib baik la bukak....2 jam jugak la mcm biasa kena tunggu.....pas abis servis, lapa pulak rasa.....gi la carik kedai yg jual pasembor....xde la pulak....abis pusing 1 alor setar tu rasanye....last2 nampak kedai "nasi lemak royale"....boleh la.....igtkn nasi lemak mcm biasa tu....tp rupanye mcm ns minyak rs dia.....lauk pauk pun mcm lauk nasi kandar.....unik kan ;-) tp sedap...so xkisahla nasi lemak ke, nasi minyak ke...hehehe :-D

6 comments:

syaz said...

ni feveret aku n family aku..sejak dari dulu lagi..
nasi Royale...kegemaran org Kedah!!

lisa said...

kalau blik kedah je x sah klu x pekena benda nih..
nasi lemak royale
yg mmg menjilat jari..
makanan yg kami cari2 klu blik kampung kt kedah..
almaklumla..
key el x dapat beb...
=p

cucumaknyaii said...

salam,
mcm mane nk pg sana?bleh kasi direction tak?mekaceh

reza nani said...

salam...

ni jawapan dr hubby...sebab dia yg org kedah...hehehe...

"nama yg betul nasi lemak royale...
kat sebelah istana anak bukit...
kalau dari alor setar.. amik jalan nak ke kepala batas.. lalu mentaloon, pantai johor pastu anak bukit..."

reza nani said...

dh betulkan royal jadik royale...hehe...kesilapan tidak disengajakan...hehehe :-p

Anonymous said...

memang sedap lah royale ni.....nak mkn puas2 mingu ni.....jom....